Ka EU ide talas jeftino proizvedenih kampanja dezinformacija koje guraju narative Kremlja i Kine i koje pojačavaju društveni mediji, upozorila je potpredsednica Evropske komisije Vera Jurova svoje kolege evrokomesare.
"Dezinformacije su u porastu, jeftinije su za proizvodnju uz pomoć veštačke inteligencije i distribuiraju se široko preko društvenih medija", rekla je Jurova dodajući da onlajn poruke veštački postaju vidljivije.
Beleška za evrokomesare, označena kao "osetljiva", sadrži upozorenje na očekivano ubrzanje širenja dezinformacija na 20 dana pre evropskih izbora početkom juna, piše briselski Politiko.
Komisija je identifikovala specifične "narative" koji se guraju u namenskim kampanjama da bi se potkopalo poverenje javnosti u medije i izborne procese, navodi se u belešci. "Loši akteri takođe žele da potkopaju podršku EU Ukrajini", dodaje se.
Evrokomesari su u dokumetu upozoreni da se pripreme za napade dezinformacijama u kojima se koriste "dipfejk" video ili audio klipovi da se diskredituju kandidati, znajući da neće biti dovoljno vremena da se razotkriju lažne tvrdnje.
U belešci su identifikovani i ostali "scenariji hibridnih napada", poput hakovanja i curenja pravih dokumenata, širenja lažnih i kampanja za podsticanje nasilja prema kandidatima.
Ističe se da ne postoji "čarobni lek" i da je najbolje rešenje za dezinformacije negovanje otporne populacije, uključujući "digitalnu i medijsku pismenost, podršku organizacijama civilnog društva i nezavisnim medijima", prenosi Politiko.
Obraćajući se na konferenciji u organizaciji Evropske opservatorije digitalnih medija 14. maja, Jurova je istakla da podaci pokazuju da ljudi koji proveravaju (sadržaj) kroz fekt čekere, imaju tendenciju da dezinformacije ne šire dalje.
Međutim, podaci sa TikToka ukazuju da samo 29% korisnika platforme prestaje da deli post kada vidi oznaku "neprovereni sadržaj".
Izvor: Dnevni evropski servis
Foto: Pixabay.com