Prodaja nemačkog piva porasla je 2022. godine, pošto su nemačke pivare dve godine bile pogođene merama ograničenja uvedenim zbog kovida-19, ali je i dalje manja nego pre pandemije.

Federalna statistička kancelarija objavila je 1. februara da su nemačke pivare i distributeri prošle godine prodali oko 8,8 milijardi litara piva, što je 2,7% više nego 2021.

Prodaja piva u Nemačkoj, koja čini više od četiri petine ukupne prodaje, porasla je za 4% na 7,2 milijarde litara. To je i dalje 5% manje nego pre pandemije, 2019. godine.

Ukupan izvoz piva je smanjen. Iako su nemačke pivare izvezle oko 806 miliona litara piva u druge zemlje Evropske unije, što je 7,8% više nego godinu dana ranije, izvoz u ostale zemlje je opao za 12,4% na oko 716 miliona litara.

Pivarama nije pomoglo ni Svetsko prvenstvo u fudbalu, tokom kojeg prodaja piva obično skoči. Ove godine se međutim to nije desilo, pošto se Mundijal u Kataru održavao kada je u Evropi počela zima.

Iako je su se donekle oporavile posle zatvaranja restorana i barova tokom pandemijske krize 2020. i 2021, nemačke pivare se bore s dugoročnim trendom opadanja prodaje na koju utiču zdravstveni i drugi faktori.

Prema zvaničnim podacima, prodaja piva je tokom poslednje decenija opala za 7,4%.

Izvor: AP

Foto: Beta/AP