Austrijanci za jelo izvan svoje kuće ili stana, u ugostiteljskim objektima, potroše godišnje u proseku 1.600 evra, a trend da se ljudi sve više hrane u gastronomskim objektima izražen i u većem delu Evrope.

I dok su još 2012. godine Austrijanci 29% svojih izdataka za hranu ostavljali u gastronomskim objektima, taj postotak je 2022. godine dostigao 36%, pokazuje analiza preduzeća za tržišna istraživanja Regiodata Research.

Prosečni Austrijanac je 2022. godine u proseku potrošio 1.600 evra na prehranu u ugostiteljskim objaktima. Taj iznos je 2012. bio 900 evra.

"Iako je udeo izdataka za namirnice u ukupnoj potrošnji u proteklih deset godina ostao gotovo nepromenjen, primetno je sasvim jasno pomeranje u pravcu gastronomije", naveo je Regiodata Research, čija su sedišta u Beču i Minhenu.

Sa izuzetkom pandemijskih godina, 2021. i 2022, gastronomski sektor je u Austriji u proteklih deset godina beležio kontinuirani rast od 5% do 7% godišnje. Poseta ti objektima posebno je omiljena kod mlađeg dela populacije i nadilazi sam značaj obroka.

Trend nije ograničen samo na Austriju, već postoji i u drugim evropskim zemljama. Italijani za jelo izvan kuće potroše 1.100 evra.

Veliki porast izdataka za gastronomiju beleži i Češka, i to od čak 100% u odnosu na 2017. Česi u proseku na obroke u ugostiteljskim objektima, godišnje potroše 600 Evra. U Sloveniji je ta suma stigla do 700 evra, a trend postoji i u Hrvatskoj, ali je prosečna potrošnja ipak samo 281 evro po osobi.

Sa druge strane, uzimanje hrane izvan sopstvene kuće manje je popularno na Balkanu. U Srbiji, Rumuniji  i Bosni i Hercegovini građani na to u proseku troše između 90% i 125% evra godišnje.

U analizi se ističe da ti izdaci svakako imaju vezu i sa kupovnom moći u nekoj zemlji, ali da postoje i mnoga odstupanja, koja možda potvrđuju i određene stereotipe.

Tako, su na primer, nasuprot velikim izdacima Francuza ili Italijana za obroke u gastronomskim objektima, stoji znatno manja potrošnja u Velikoj Britaniji ili Švajcarskoj.

Izvor: Dnevni evropski servis

Foto: Pixabay