Udeo građana EU koji onlajn kupuju štampane knjige, časopise ili novine i dalje je znatno veći nego onih koji kupuju e-knjige, magazine ili novine, pokazalo je novo istraživanje Eurostata objavljeno povodom Svetskog dana knjige i autorskih prava koji se obeležava 23. aprila.
Na nivou EU je u 2023. godini 13,4% onih koji su u tri meseca pre istraživanja obavili kupovinu kupilo štampanu knjigu onlajn. Bilo je to više nego 2022. (12,7%), ali manje nego 2021. (14,5%).
U Srbiji je u istom periodu štampanu knjigu kupilo gotovo 6% građana, pokazuju podaci Evropske statističke agencije.
E-knjigu je u EU u posmatranom periodu kupilo 7,2% građana u odnosu na 6,6% u 2022. i slično kao 2021.
Najveći procenat građana koji su kupili štampanu knjigu u tri meseca 2023. pre istraživanja bio je u Holandiji, Luksemburgu i Irskoj, preko 20%, a najmanji, tek nešto veći od procenat, na Kipru.
Istovremeno je najviše onih koji su kupili e-knjigu zabeleženo u Danskoj, 22%, a najmanje na Kipru, manje od procenat.
Danska i Finska su jedine članice EU u kojima je više ljudi kupilo elektronsku nego štampanu knjigu.
Izvor: Dnevni evropski servis
Foto: Beta