Madrid je najavio da će zabraniti iznajmljivanje električnih trotineta, čime je posle Pariza postao drugi evropski glavni grad koji je pribegao takvoj meri zbog sve učestalijih nesreća u kojima su žrtve najčešće pešaci.
Gradska vlast Madrida saopštila je da će zabrana stupiti na snagu od 1. oktobra, prenela je agencija AFP.
"Povlačimo sve dozvole kompanijama da se bave iznajmljivanjem e-skutera na ulicama grada", napisao je na mreži Iks konzervativni gradonačelnik Madrida Luis Martinez Almeida. On je rekao da je prioritet bezbednost građana Madrida.
Tri kompanije koje u ovom trenutku poseduju licencu za iznajmljivanje električnih trotineta moraće sada da ih uklone sa ulica.
"Te firme nisu poštovale uslov koji smo postavili, a to je da garantuju bezbednost pešaka, u prvom redu starijih", napisao je gradonačelnik.
Tri firme kojima će biti oduzete licence do sada su na ulicama Madrida iznajmljivanje oko 6.000 električnih trotineta.
Madridske vlasti precizirale su da kompaniije nisu koristile tehnologiju koja bi onemogućila vožnju, ili parkiranje e-trotineta u zabranjenim zonama, i da ne poseduju odgovarajuće osiguranje od nesreća.
Za ljubitelja, e-trotineti su prava revolucija u transportu, pošto omogućavaju vozaču da se brzo i uz minimalne troškove kreću kroz gradski metež. Za druge, oni uznemiravaju mirne pešake i prete da povrede prolaznike.
U samo dve decenije, globalno tržište tih malih električnih transportnih sredstava dostiglo je iznos koji se meri desetinama milijardi dolara. Međutim, Madrid je sada krenuo putem Pariza, Montreala i Melburna gde je zabrajneno njihovo iznajmljivanje.
Pariz je iznajmljivanje zabranio pre nešto više od godinu dana, a za razliku od glavnog grada Francuske, madridske vlasti za takvu odluku nisu zatražile mišljenje građana, prenosi agencije.
U glavnom gradu Španije iznajmljivanje postoji od 2019. godine, a situacija sa nesrećama, uznemiravanjem, blokiranjem trotoara i nepropisnim parkiranjem nije se popravila iako su izrečene hiljade novčanih kazni visine od 30 do 200 evra.
Bilo je, kao i u drugim delovima Španije, nesreća u kojima su ljudi izgubili život.
U mnogim drugim evropskim gradovima uvedene su ograničenja za vožnju e-skutera, kao na primer ograničavanje njihovog broja ili zabrana vožnje na trotoaru.
Izvor: Dnevni evropski servis
Foto: Pixabay