Američka tehnološka kompanija Meta, vlasnik Fejsbuka i Instagrama, uspostaviće "operativni centar" za borbu protiv dezinformacija oko izbora za Evropski parlament u junu.
Nešto ranije isto je najavio Metin kineski rival TikTok, prenosi euronews.com.
Prema novom Zakonu o digitalnim uslugama EU (DSA), onlajn platforme sa više od 45 miliona korisnika mesečno u proseku, uključujući Fejsbuk i TikTok, obavezne su da preduzmu mere protiv dezinformacija i izbornih manipulacija.
U Meti su rekli da će njihov centar okupiti stručnjake da rade na identifikovanju potencijalnih pretnji i primenjuju specifična "ublažavanja" u aplikacijama i tehnologijama u realnom vremenu.
Pored uklanjanja ilegalnih sadržaja, Meta će proširiti svoju mrežu 26 nezavisnih "fekt-čeking" organizacija, koje pokrivaju 22 jezika, sa tri nova partnera u Bugarskoj, Francuskoj i Slovačkoj, preneo je euronews.com.
Takođe će Meta uvesti funkcije da korisnici mogu da otkriju kada dele sadržaj generisan od strane veštačke inteligencije (AI), u slučaju kada nije klasifikovan kao dezinfromacija.
"Oglašivači koji prikazuju oglase o društvenim pitanjima, izborima ili politici preko Mete moraju i da otkriju da li koriste slike, video ili zvuk koji je kreiran ili izmenjen digitalno, uključujući sa AI, u određenim slučajevima", navodi se u saopštenju Mete.
Između jula i decembra 2023. Meta je uklonila 430.000 oglasa širom EU jer nisu imali izjavu o odricanju odgovornosti (disklejmer).
Kada je reč o TikToku, kompanija je sredinom februara saopštila da će osnovati centre u vezi sa evropskim izborima u svakoj članici EU kako bi smanjila širenje dezinformacija.
Alat TikToka biće dostupan od marta kako bi se osiguralo da ljudi mogu da "odvoje činjenice od fikcije", saopštila je ta kompanija, preneo je euronews.com.
Ta kompanija, u vlasništvu kineskog Bajtdensa (ByteDance), počev od 2021. uspostavila je slične sisteme zbog nacionalnih izbora u Grčkoj, Holandiji, Poljskoj, Slovačkoj i Španiji.
Izvor: Dnevni evropski servis
Foto: Pixabay.com