Švedsku i Švajcarsku ljudi širom sveta često mešaju zbog sličnog imena, pa je švedska turistička kompanija odlučila da napravi kampanju sa predlozima kako prekinuti tu konfuziju.
"Vreme je da napravimo jasnu razliku između naše dve zemlje tako što ćemo odlučiti ko će o čemu pričati", kaže se u duhovitom video snimku objavljenom na sajtu VisitSweden (Posetite Švedsku) državne kompanije koja promoviše Švedsku kao turističku destinaciju.
Predlog Švedske liderima i građanima Švajcarske je da se napravi lista tema rezervisanih za svaku zemlju.
Švajcarska može da govori o satovima, kravama i bankama, a Švedska o ćuftama, losovima i ledenim kupkama.
"Švajcarska dobija da promoviše glasne zvukove, kao što je jodlovanje, a Švedska zauzvrat dobija tišinu, i nedostatk jodlovanja. LSD ide Švajcarskoj, jer ste ga vi izmislili, a Švedska će dobiti polarnu svetlost, drugu vrstu nadrealnog iskustva", kaže se u poruci pod nazivom "Švedska (ne Švajcarska)".
U spotu se ne pominju švedski brend Ikea niti švajcarske Toblerone.
"Dok god se obe turističke organizacije drže ove podele u svim komunikacijama sa spoljnim svetom, konfuziji bi trebalo da dođe kraj", navodi se u predlogu.
Stranci izgleda često brkaju Švedsku i Švajcarsku. Osim sličnog imena, obe imaju krst na zastavi, mada potpuno različitih boja.
Tako je Njujorška berza ulazak švedskog tehnološkog giganta Spotifaj na američko tržište 2018. prsolavila švajcarskim crveno-belim bojama, prenosi Politiko.
Čak ni svetski lideri nisu bili imuni na tu zabunu. Predsednik SAD Džozef Bajden je u govoru na samitu NATO prošle godine greškom pomenuo Švajcarsku kada je govorio o nastojanju Švedske da se pridruži toj vojnoj alijansi.
Izvor: Dnevni evropski servis
Foto: visitsweden.com