Srbija je ove godine poslednja među zemljama regiona po kvalitetu usluga na prodajnim mestima, pokazalo je novo istraživanje koje su početkom juna sproveli prikriveni kupci u 800 prodajnih objekata u šest zemalja regiona.

Po kvalitetu usluge i ove godine na prvom mestu je BiH, na drugom mestu je Severna Makedonija, a treća Slovenija.

Četvrta je Crna Gora, peta Hrvatska a šesta Srbija, pokazalo je istraživanje "Regionalna usluga-GUEST" koje je od 1. do 7. juna sprovela hrvatska agencija Heraklea u saradnji s agencijama iz Bosne i Hercegovine (BiH), Crne Gore, Makedonije, Slovenije i Srbije.

Kako prenosi Hina, prikriveni kupci posetili su ukupno 800 prodajnih mesta iz različitih delatnosti – autoindustrija, benzinske pumpe, finansijska industrija, maloprodaja, turističko-ugostiteljski objekti i objekti uslužnih delatnosti.

U istraživanju su mereni osnovni elementi kvaliteta usluge: pozdrav, utvrđivanje potreba/želja kupaca, poznavanje proizvoda, nuđenje dodatnog proizvoda te zahvaljivanje na poseti, prema akronimu engleske reči GUEST (gost) - Greet, Understand, Explain, Suggest, Thank.

Gledano po zemljama, BiH je ostvarila najbolji rezultat (83,93%), ali u isto vreme i najveći pad za 3,69 procentnih poena, u odnosu na prošlu godinu.

Severna Makedonija, koja je druga s 78,63%, ima i najveći porast od 3,04 procentna poena u odnosu na 2022.

Na trećem mestu je Slovenija s rezultatom od 78,60%, na četvrtom Crna Gora sa 73,33%.

Hrvatska je peta s 69,68%, što je za 2,79 procentnih poena manje u odnosu na 2022. kada je bila četvrta, a Srbija šesta sa 66,31%, što je za 1,61 procentni poen manje nego 2022.

Crna Gora, Hrvatska i Srbija ispod su ovogodišnjeg proseka za region koji iznosi 73,94%.

Kategorija u kojoj je svih šest zemalja regiona ostvarilo najbolji ukupni rezultat, kao i prethodnih godina, je kategorija poznavanje proizvoda, 93,81%, iako je i to manje u odnosu na prethodnu godinu.

Kao i prethodnih godina, najlošije rangirana kategorija je nuđenje dodatnog proizvoda, koja je ostvarila ukupni rezultat od 38,17%, a ujedno je zabeležila i najveći pad u odnosu na prethodnu godinu – za 10,21 procentni poen.

Promatrano po delatnostima, ove godine najveći porast za 8,13 procentnih poena i najbolji rezultat (89,63%) ostvarile su uslužne delatnosti izbacivši autoindustriju s dugogodišnjeg prvog mesta.

Maloprodaja se već niz godina za redom ističe kao delatnost s najviše prostora za unapređenje, a ove godine je ostvarila rezultat od 67,56%, te pad u kvalitetu usluge u odnosu na prethodnu godinu za 3,14 poena.

Pad u odnosu na prethodnu godinu zabeležen je još i kod benzinskih pumpi, za 3,29 poena.

Izvor: Beta

Foto: Pixabay.com