U Evropi putovanje vozom može da bude zadovoljstvo ali i ozbiljan izazov, u zavisnosti od zemlje, a balkanske zemlje su u tom pogledu pomalo beznadežan slučaj, piše 29. avgusta nemački dnevnik Merkur.
Balkan je kada je reč o železnici najveće "siroče" Evrope, izjavio je za Merkur stručnjak za železnički prevoz Sebastijan Vilken.
"U zemljama poput Srbije, Hrvatske ili Bosne i Hercegovine putovanje vozom jednostavno ne funkcioniše dobro", rekao je Vilken, koji izdaje njuzleter Cugpost.
Prema njegovim rečima, slično je i u baltičkim zemljama Letoniji, Litvaniji i Estoniji. "Ali tamo se upravo puno investira pa se situacija popravila. Na Balkanu je pomalo beznadežna", ocenio je Vilken.
On je ocenio da je u oblasti putovanja vozom švajcarska zemlja za uzor. "Ovde se niko ne trudi da kupi rezervaciju, pošto uvek ima mesta. A ako nema, sledeći vozi polazi već za 20 minuta", rekao je Vilken.
U Francuskoj je sa druge strane potpuno drugačije, bez rezervacije se ne može ući u brzi voz Te-Že-Ve (TGV). I dok ti brzi vozovi dobro funkcionišu između velikih gradova, problem može da nastane ako neko preseda i želi da nastavi regionalnom železničkom linijom.
Razlog je to što TGV uglavnom staje na sopstvenim stanicama, koje su često izmeštene i ponekad jako loše povezane sa regionalnom mrežom. U takvim slučajevima, kaže Vilkens, putnik mora da juri, nađe taksi i odveze se do regionalne stanice da bi uhvatio priključak.
Njegova ocena železničkog istema u Francuskoj nije naročito pozitivna, a kaže da je slično i u Španiji.
Nasuprot tome kaže da je dobro i često iznenađujuće jeftino putovanje vozom u Skandinaviji.
U skandinavskim zemljama ima manje veza, ali sve funkcionišu, i to upravo kad je reč o presedanju i nastavku putovanja. U te veze se, prema njegovim rečima, putnici mogu pouzdati.
Putovanje vozovima je, makar za turistička putovanja, prijatno i Velikoj Britaniji gde se sa Interejl kartom može putovati jeftino i komforno, rekao je Vilken.
Izvor: Dnevni evropski servis
Foto: Beta