Gotovo svi influenseri objavljuju komercijalne sadržaje ali tek svaki peti sistematski ukazuje da je njihov sadržaj reklamiranje, pokazalo je novo istraživanje Evropske komisije i nacionalnih tela za zaštitu potrošača 22 članice EU, Norveške i Islanda.

Cilj istraživanja, koje je obuhvatilo 576 objava influensera na vodećim društvenim mrežama, bio je da se ustanovi da li influenseri otkrivaju svoje reklamne aktivnosti u skladu sa zakonima o zaštiti poštrošača u EU.

"Skrining" je pokazao da je za 358 influensera potrebna dalja istraga. Sada će nacionalne vlasti tražiti od njih da poštuju pravila i, ako bude potrebe, reagovaće u skladu sa nacionalnim procedurama.

Neki rezultati:

- od 97% objava sa komercijalnim sadržajem samo 20% je navelo da je reč o reklami

- 78% verifikovanih influensera praktikuje komercijalne aktivnosti a samo 36% registrovano je kao trgovci na nacionalnom nivou

- 30% nije dalo nikakve detalje o kompaniji u svojim postovima, poput imejl adrese, imena kompanije, poštanske adrese ili registracionog broja

- 38% nije koristilo oznake platforme za otkrivanje komercijalnog sadržaja

- 40% proverenih influensera podržalo je u objavama svoje proizvode, usluge ili brendove

- 44% ima svoj vebsajt sa kojih je većina mogla direktno da prodaje.

Komisija je navela da su neki influenseri aktivni na više platformi i da 572 imaju objave na Instagramu, 334 na TikToku, 224 na Jutjubu, 202 na Fejsbuku, 82 na Iksu, 52 na Snepčetu i 28 na Tviču.

Uglavnom je reč o sektorima mode, "lajfstajla", lepote, hrane, putovanja, fitnesa i sporta.

Istovremeno je 119 influensera, smatra se, promovisalo nezdrave i opasne aktivnosti, poput "džank fuda", alkoholnih pića, medicinskih i estetskih tretmana, kockanja, trgovine kripto valutama, navela je Evropska komisija.

Izvor: Dnevni evropski servis

Foto: Pixabay.com