Poljska je pokrenula kampanju "Uradili smo to u Poljskoj" čiji je cilj da podigne svest o poljskim postignućima u tehnologiji i biznisu u zemlji i širom EU.
Kampanja Fondacije VlončeniPlus (WłączeniPlus) zvanično je pokrenuta 10. marta na Varšavskoj berzi, saopštilo je poljsko predsedavanje EU.
"Mi smo deo EU, sa izuzetnim naučnicima, inovatorima i preduzetnicima koji se takmiče na globalnom nivou", rekao je na konferenciji za štampu kojom je označen početak kampanje ministar za evropske poslove Adam Šlapka.
Ministar je rekao da kampanja "Uradili smo to u Poljskoj" predstavlja modernu viziju Poljske, ohrabruje ljude da otvoreno govore o uspesima zemlje i budu ponosni na njen napredak.
Očekuje se da Poljska u 2025. zabeleži ekonomski rast od 3,5% , gotovo dva puta veći nego u razvijenim ekonomijama.
Međutim, istražanje Fondacije VlončeniPlus otkrilo je da 41% ispitanika još veruje da Poljska po ukupnom razvoju zaostaje za drugim evropskim zemljama.
Kampanja "Uradili smo to u Poljskoj" sa ciljem jačanja patriotizma i svesti o mestu Poljske u Evropi pokrenuta je pod poviteljstvom poljskog predsedavanja Savetu EU.
"Predsedavanje EU je jedinstvena prilika, kada su sve oči uprte u zemlju koja predsedava", rekla je državna podsekretarka za poslove EU Magdalena Sobkovjak-Čarnecka.
Ona je rekla da Poljska želi da iskoristi predsedavanje EU da promoviše poljske inovacije u biznisu dodajući da su Poljaci izutetno kreativni i preduzetnički nastrojeni, iako istraživanja pokazuju da je malo Poljaka toga svesno.
"Mislim da su te priče o Poljskoj vredne da budu podeljene širom Evrope", istakla je Sobkovjak-Čarnecka.
U saopštenju na sajtu poljskog predsedvanja EU navodi se da će podizanje svesti o nacionalnim postignućima u tehnologiji i biznisu ne samo srušiti štetne stereotipe, već i uvećati interesovanje među evropskim partnerima i investitorima za saradnju sa poljskim kompanijama.
"Ovom kampanjom želimo da predstavimo patrotizam u širem smislu - onaj koji ide preko granica istorije i uzdiže inovacije, postignuća i svakodnevni život", rekla je predsednica Fondacije Olga Kozierovska.
Ona je rekla da se kampanjom ohrabruje i učešće javnosti - Poljaci se pozivaju da dele svoje priče, fotografije i video priloge na društvenim mrežama o njihovim postignućima, inspiracijama u Poljskoj ili o Poljacima koristeći #WeDidItInPoland.
Izvor: Dnevni evropski servis
Foto: Pixabay.com