Direktni voz sa vagonima za spavanje krenuće 25. maja iz Berlina u Brisel, prvi put od 2008, a već je u planu nova linija ka Barseloni.
Voz će saobraćati tri puta sedmično u oba smera, a putovanje traje manje od 12 sati. Polasci iz Brisela biće ponedeljkom, sredom i petkom, a iz Berlina nedeljom, utorkom i četvrtkom.
Kris Engelsmen, jedan od osnivača startap železničke kompanije Juropien sliper (European Sleeper) koja je pokrenula noćnu liniju između belgijske i nemačke prestonice, izjavio je da ima napretka u pogledu finansiranja dodatnih vagona i da u tome može pomoći i Evropska komisija.
Engelsmen se nada da će iskoristiti povećano interesovanje za železnicu kao zelenu alternativu jeftinim letovima pokretanjem železničke linije Brisel-Berlin, preko Amsterdama, Roterdama i Antverpena, prenosi briselski portal Politiko.
Prema njegovim rečima, postoji hitna potreba za više renoviranih vagona kako bi se zadovoljila potražnja za dodatnim rutama, uključujući produženje berlinske linije do Drezdena i Praga od sledeće godine.
Plan je da se 2025. ili 2026. godine uvede i linija noćnog voza od Amsterdama do Barselone, preko Brisela i potencijalno Pariza.
Da bi to postigao, Engelsmen procenjuje da njegova kompanija može da modernizuje oko 30 vagona, što je dovoljno za tri voza, za 40 do 60 miliona evra i već ima spremne projekte za renoviranje spavaćih kola i kušet vagona.
Plan je isplativ jer, kako kaže, čak iako projekat Juropien sliper na kraju propadne, drugi operateri će sigurno kupiti njegov novi vozni park za svoje linije širom Evrope.
Linija od Amsterdama do Barselone jedan je od 10 pilot projekata za razvoj prekograničnog putničkog železničkog saobraćaja koje će podržati Evropska komisija, što znači da će dobiti finansijsku i logističku podršku.
Izvor: Dnevni evropski servis
Foto: europeansleeper.eu