Luksemburg je, sudeći prema podacima, daleko od ambicioznog cilja do do 2030. polovina automobila u zemlji bude električna.

Trenutno je samo 4,1% od oko 444.000 automobila u Luksemburgu električno. Taj veliki jaz između težnji i pravog stanja ukazuje na brojne izazove sa kojima se zemlja suočava na putu ka održivoj budućnosti u sektoru automobila.

"Zemlja mora još mnogo toga da uradi", rekao je u intervjuu za RTL portparol Kuće automobila (House of Automobile) Geri Vagner (Gerry Wagner).

U 2021. je udeo električnih kola bio 2% a na kraju prošle godine 3,1‚%. Navodi se i da kompanijski automobili "guraju" statistiku sa udelom od 11% dok kod privatnih lica samo 1,6% ima potpuno električna kola.

Mnogi potencijalni kupci pitaju se da li će njihova električna kola biti vredna za nekoliko godina, s obzirom na razvoj efikasnijih ili moćnijih tehnologija. Kao rezultat toga, kod privatnih kupaca je veoma popularan lizing.

"Prema našim procenama, 80% automobila koje su uzeli privatni potrošači na lizing je električno. Na taj način vozači ne brinu o vrednosti njihovih vozila kada ih vrate dilerima", rekao je Vagner, preneo je RTL.

Navodi se i da su električni automobili skuplji.

Vagner smatra i da vlada treba manje da se fokusira na javne stanice za punjenje električnih automobila a više na privatne.

"Najvažnije je omogućiti vozačima da napune svoja vozila kod kuće ili na poslu... Ljudi koji žive u stanovima i nisu dobili  dozvolu (za punjenje) na kraju će se odlučiti za kola sa motorom sa unutrašnjim sagorevanjem jer ne postoji laka opcija za punjenje", rekao je Vagner.

On je istakao i da mnogi vozači nemaju garaže. Prema njegovim rečima, u toj oblasti treba naći rešenja "a bonus od 8.000 evra ne sme da bude smanjen ili ukinut".

Izvor: Dnevni evropski servis

Foto: Pixabay.com