Cilj vlade Mađarske je da zemlja do 2030. postane evropski centar za istraživanja i razvoj tehnologije baterija i da ostane jedan od pet vodećih igrača u svetskoj industriji baterija, rekli su zvaničnici na konferenciji Mađarska nedelja baterija.
Vladin komesar i izvršni direktor Mađarske agencije za promociju investicija (HIPA) Ištvan Jo rekao je na skupu u Budimpešti, koji se održava od 6. do 8. novembra, da industrija vozila prolazi kroz duboku transformaciju i da je Kina u centru revolucije elektromobilnosti, preneo je MTI-Hungary Today.
Jo je rekao da je dokaz globalnog prodora azijskih proizvođača činjenica da su od deset proizvođača baterija koji pokrivaju 95% tržišta šest kineski, tri južnokorejski i jedan japanski.
"Evropa treba da prepozna da je proizvodnja baterija postala strateška industrija i da budućnost evropske automobilske industrije zavisi od njene saradnje sa Kinom", istakao je mađarski zvaničnik.
Kako se navodi, vlada se na vreme prilagodila megatrendovima u globalnoj ekonomiji - širenju elektromobilnosti i rastu direktnih stranih ulaganja sa Dalekog istoka.
Vladin komesar je na konferenciji rekao da je agencija na čijem je čelu od 2016. podržala 59 projekata koji se odnose na proizvodnju baterija. Investicije su vredne 24 milijarde evra i donele su 33.000 novih radnih mesta.
Na dinamiku sektora ukazuje i podatak da je izvoz baterija činio 6,4% ukupnog mađarskog izvoza u 2023, preneo je MTI-Hungary Today.
Jo je pobrojao fabrike koje već rade u Mađarskoj (u Gedu, Komaromu i Ivanči) dodajući da će uskoro početi da radi i ona u Debrecinu a zatim još jedna na severoistoku zemlje.
Rekao je i da je uveravao investitore da je Mađarska sigurna investiciona destinacija, s obzirom na zatvaranje nekoliko sličnih fabrika u Zapadnoj Evropi. Istakao je da Mađarska nastoji da razvije kompletan ekosistem baterija i da se politika HIPA uklapa u to.
"Mađarska nastoji da bude most između zapadnih proizvođača automobila i azijskih proizvođača baterija, u skladu sa svojom politikom ekonomske povezanosti i ekonomske neutralnosti", istakao je mađarski zvaničnik.
Jo je rekao i da svi podaci ukazuju da je pad u automobilskoj industriji samo privremen i da su izgledi pozitivni.
Ističući da je Mađarska postala globalni igrač u automobilskoj industriji, Jo je predstavio vladin plan sa pet tačaka za period do 2030. čiji je glavni cilj da drži zemlju među pet vodećih u svetskoj industriji baterija.
Ostali ciljevi uključuju pretvaranje Mađarske u evopski centar za istraživanja i razvoj tehnologije baterija, bazu za servisne centre u industriji baterija i vodeći evropski centar za visoko obrazovanje i stručnu obuku do 2030.
"Još jedna ambicija je da imamo najveći broja patenata za baterije registrovanih u Mađarskoj i Evropi. To je od suštinskog značaja za prelazak iz ere 'Napravljeno u Mađarskoj' u eru 'Izmišljeno u Mađarkoj", istakao je Jo.
Mađarska nedelja baterija okuplja ključne igrače iz industrije baterija koji razmatraju izazove i prilike industrije, kao i pitanja oko energetske tranzicije i tehnologija za skladištenje energije.
Izvor: Dnevni evropski servis
Foto: Pixabay.com