Uvođenje infrastrukture za punjenje električnih automobila širom Evrope zaostaje za ciljevima proširenja mreže, pokazuju novi podaci iz izveštaja kompanije za energetsku tehnologiju gridX.

GridX je izbrojao 882.020 stranica za punjenje u EU, što je daleko od cilja Evropske komisije da ih do 2030. bude 3,5 miliona.

Još 138.429 stanica gridX je izbrojao u Islandu, Lihtneštajnu, Norveškoj, Švajcarskoj i Velikoj Britaniji, preneo je briselski portal Euraktiv.

U izveštaju se upozorava da bi dostizanje cilja EU zahtevalo instaliranje oko 410.000 stanica za punjenje električnih vozila godišnje, što bi zahtevalo gotovo tri puta više postavljanja stanica nego sada.

Navodi se i da su baterije za električna kola sve bolje - u izveštaju se kalkuliše da sa jednim punjenjem može da se pređe 389 kilometara, ali da mreža punjača svakako nije dovoljna.

Čak i ako bi EU dostigla cilj od 3,5 miliona stanica do kraja decenije, to ne bi bilo dovoljno za potpunu tranziciju na električna vozila.

Industrijska grupa proizvođača automobila ACEA procenjuje da bi trebalo da bude čak 8,8 miliona stanica za punjenje da bi se do 2030. dostigli ciljevi u dekarbonizaciji.

U proseku širom Evrope ima 12 punjača po kilometru ali su nejednako raspoređeni, čak i unutar jedne zemlje, prenosi Euraktiv.

Istraživanje za izveštaj pokazalo je da 73% ispitanika koristi električna vozila uglavnom za kratke gradske vožnje i da 70% planira punjenje unapred.

Takođe više od polovine ispitanih puni svoj auto samo kod kuće a kao razlog za to navode bojazni oko cena na stanicama za punjenje i druga ograničenja, poput pretplate.

Po kilometru autoputa najviše punjača ima Lithenštajn (109) a sledi Holandija (65) dok na hiljadu stanovnika najviše ima Holandija (10) a slede Belgija, Island i Danska (6).

Izvor: Dnevni evropski servis

Foto: Pixabay.com