Protestne šetnje i blokade ulica u Srbiji dovele su vladu u nepriliku, a i predsednik Aleksandar Vučić, koji svojom zemljom sa različitih funkcija vlada od 2012. godine, sve više gubi samokontrolu, piše 24. januara švajcarski Tages-ancajger.

Dnevnik podseća da je okidač za masovne proteste bila tragedija u Novom Sadu u kojoj je poginulo 15 ljudi.

"Za mnoge građanke i građane ne postoji nikakava sumnja ko je kriv za tu nesreću - autokrata Vučić i njegova vlada", piše Tages-ancajger.

Kao odogovor, vučić je "na propagandističkoj televiziji Happy sada proširio bajku da bi mogao da postane žrtva atentata".

"'Postoje mnogi razlozi da ja budem ubijen', rekao je Vučić, inače pristalica teorija zavere", piše list.

Tages-ancajger podseća i da je Vučić izneo optužbu da demonstrantima upravljaju strane tajne službe.

"Na studente to za sada ne ostavlja utisak. U početku su proteste ometali huligani koji su navodno povezani sa vladajućom partijom", piše dnevnik, ali i dodaje da se sada sve više dešavaju "misteriozni incidenti" i kao primer navodi slučajeve zaletanja automobila u grupe demonstranata.

"Pre nedelju dana 20-godišnju studentkinju Sonju Ponjavić je udario automobil tokom protestne akcije, i taj je izgred izazvao ne samo u Srbiji, nego i u srpskoj dijaspori ogroman bes", piše švajcarski dnevnik.

"Vučić hitno traži odgovor kojim bi opoziciji uzeo vetar iz jedra", piše list.

Predsednik Srbije je tako, navodi list, za 24. januara zakazao i kontramiting, "ali ne u Beogradu ili Novom Sadu, nego je izabrao mali grad Jagodinu u dubokoj unutrašnjosti Srbije da bi osnovao 'Pokret za narod i državu'".

"To je očajnički pokušaj da skrene pažnju sa brojnih skandala svoje vlade", ocenjuje dnevnik iz Ciriha.

Dnevnik piše da je Vučić proteklu sedmicu proveo u Davosu odakle je poslao poruku da jedva čeka da se vrati u Srbiju.

"Razlog za žurbu postoji. Demonstracije protiv režima koje predvode studenti i srednjoškolci već nedeljama ne jenjavaju i u celoj zemlji prazni se nakupljeni bes", zaključuje Tages-ancajger.

Izvor: Dnevni evropski servis

Foto: Beta