Ekonomija Luksemburga raste brže od njegove populacije, što za posledicu ima manjak radnika u mnogim sektorima. Prema Privrednoj komori, Luksemburgu će do 2030. biti potrebno 265.000 novih radnika od kojih verovatno 30% za potpuno nova radna mesta.
Nedostatak radnika pogađa i bankarski sektor. Menadžerka Banke internacionale Luksemburg Karin Šoltes rekla je da je i banka nedavno izgubila jedan broj zaposlenih i da u ovom trenutku ekonomija raste brže od populacije.
"Da bismo održali našu ekonomiju i funkcionisali, moramo da tražimo talente u inostranstvu jer imamo demografski problem s jedne strane, 'bejbi bumere' koji se penzionišu, i dinamičnu ekonomiju s druge strane", rekla je Šoltes, preneo je rtl.lu.
Oko 70% od 436.607 ljudi koji rade u Luksemburgu nisu državljani te zemlje. Zbog toga je važno da se očuva privlačnost Luksemburga i privuče više kvalifikovanih radnika.
Sidoni Paris iz Privredne komore rekla je da su visoki troškovi života, stambena kriza i saobraćaj glavna pitanja koja spečavaju ljude da se presele u Luksemburg. "To su realni faktori koji pogoršavaju situaciju. Posebno zato što je Luksemburg mala zemlja, veoma otvorena prema svetu i kojoj su potrebni strani radnici", rekla je ona, preneo je RTL.
Komora planira da se pozabavi problemom i sprovede niz reformi fokusiranih na obrazovanje i dalje obuke.
Jedno istraživanje s kraja 2022. pokazalo je da kada kandidati procenjuju ponudu za posao, odlučujuću ulogu i dalje ima plata. Međutim, predugo putovanje do i s posla i ograničenja u vezi rada od kuće ocenjeni su kao negatiavni faktori koji vrlo verovatno mogu da dovesti do toga da radnici traže posao na drugom mestu.
U cilju povećanja privlačnosti tržišta rada, razmatra se i skraćenje radne nedelje na 36 časova.
Ministar rada Žorž Engel prepoznao je problem. On se, mada "nije protiv" smanjenja radnog vremena, nada dobroj diskusiji o tom pitanju na osnovu rezultata novog istraživanja koje treba da bude objavljeno u martu.
Aktuelnim koalicionim sporazumom nije predviđeno smanjenje radnog vremena.
Izvor: Dnevni evropski servis
Foto: Beta