Više od polovine mladih u Nemačkoj zainteresovano je za ekonomske teme, ali se istovremeno gotovo svaki drugi žali da ne raspolaže dovoljnim znanjem da bi razumeo vesti iz privrede, pokazuje najnovije istraživanje Fondacije Bertelsman.
Među maloletnicima i mladim punoletnim osobama uzrasta 14 do 25 godina u Nemačkoj se 54% zanima za privredne teme. Postotak je nešto veći kod muškaraca (63%) nego kod žena (44%), pokazala je anketa objavljena 24. oktobra.
Istraživanje je pokazalo i da je ekonomska politika političkih partija za 64% mladih važan faktor u donošenju odluke za koga će glasati.
Međutim, samo mali broj mladih ljudi misli da su dovoljno uzeti u obzir u donošenju odluka koje se tiču ekonomije, a 63% smatra da su isključeni iz tog procesa.
Takav osećaj zapostavljenosti u ekonomskim pitanjima je nešto češći kod mladih žena nego kod mladih muškaraca, pokazalo je istraživanje.
Ulogu u odnosu prema privrednim temama igra i nivo obrazovanja, jer se za njih srazmerno više zanimaju mladi sa srednjim ili visokim obrazovanje.
Takođe, svaki drugi učesnik ankete je rekao da ne zna dovoljno da bi mogao da razume privredne teme, a više od polovine smatra da su vesti iz ekonomije isuviše komplikovane. Uz to ide ruku pod ruku i podatak da 78% želi u svojim školama više nastavnih sadržaja o ekonomskim temama.
Mladi su izrazili posebno interesovanje za četiri tematske oblasti - profesionalni razvoj (81), penzioni sistem (79%), jednakost šansi u obrazovanju i profesionalnom životu (78%) i Work-Life Balance, odnosno ravnoteža profesionalnog i ličnog života (77%).
Četvrta tema, balansiranje posla i ličnog života, posebno je zanimljiva mladima sa višim obrazovanjem, a žene učesnice ankete su pokazale posebno interesovanje za problem rodne neravnopravnosti u visini zarada.
"Mladi traže veće pravo glasa u temama koje se i njih tiču. To važi i za privredu. Politika bi tome trebalo da izađe u susret i da stvori prilike koje će mlade, sa jedne strane više involvirati, a sa druge strane proširiti i njihovo znanje o ekonomiji", izjavila je stručnjakinja za mlade i privredu u Fondaciji Bertelsman, Sandra Cilinger.
Tobijas Birger, takođe ekspert za made i privredu u fondaciji, rekao je da se ekonomske odluke i razvoj uvek tiču i mladih. "Zato je i važno da što je moguće veći broj njih može da postigne bolje razumevanje za privredne teme, i to ne samo mladi koji inače već imaju dobro obrazovanje", ocenio je Birger.
Izvor: Dnevni evropski servis
Foto: Beta