Novo istraživanje pokazalo je da Belgijanci izbegavaju da kupuju proizvode iz SAD, Rusije i Kine, što ukazuje na uticaj ekonomske i političke situacije na ponašanje potrošača.
Istraživanje agencije Kantar pokazalo je da većina Belgijanaca (61%) smatra da je poreklo proizvoda važno i osam od deset ispitanika reklo je da kupuje više belgijskih proizvoda, prenela je agencija Belga.
Između 33 i 45% ispitanika aktivno izbegava proizvode iz SAD, Rusije i Kine pri čemu stari 55 i više godine najčešće izbegavaju kineske i ruske proizvode. Mlađa populacija, kako se čini, ne smanjuje potrošnju iz tih zemalja u toj meri.
Više od trećine Belgijanaca koji izbegavaju američke proizvode kaže da im je lako da to rade a gotovo tri četvrtine uverene su da mogu da žive bez njih, pokazalo je istraživanje, prenela je Belga.
Kao razloge što izbegavaju američke proizvode Belgijanci su naveli carine, povlačenje SAD iz pitanja životne sredine i mogući ekološki nemar kod američkih brendova.
Prema istraživanju, najmanja verovatnoća da će biti zamenjeni domaćim u narednim godinama je za tehnološke kompanije poput Gugla i Majkrosofta.
Međutim, kompanije poput Tesle već su se suočile sa velikim padom prodaje u Belgiji. I Burger King, Starbaks i MekDonalds su izgubili na popularnosti.
Istraživanje je obuhvatilo 1.000 odraslih Belgijanaca a obavljeno je između 14. i 22. aprila.
Izvor: Dnevni evropski servis
Foto: Pixabay.com